Το retail στην Ελλάδα το 2025

Το retail στην Ελλάδα το 2025 δεν βρίσκεται μόνο σε φάση ανάκαμψης, είναι σε μετάβαση προς μια πιο πολυεπίπεδη και εξειδικευμένη αγορά, όπου η εμπειρία, η βιωσιμότητα και η διαφοροποίηση καθορίζουν την επιτυχία.

Οι προοπτικές ανάπτυξης (ΑΕΠ) για το σύνολο του 2025 κινούνται γύρω στο +2,3 %, με την κυβέρνηση να διατηρεί πλεονάσματα και την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας να έχει αναβαθμιστεί στα επίπεδα επενδυτικής βαθμίδας.

Οι καταναλωτές έχουν πλέον πρόσβαση σε ποικιλία επιλογών: διεθνή brands fast fashion και lifestyle, ελληνικές δημιουργικές επιλογές και διεξόδους μέσω νέων πολυτελών malls και open-air εμπορικών πάρκων.

Το πρώτο εξάμηνο του 2025 καταγράφει σημαντικές αλλαγές στη λιανική αγορά μόδας στην Ελλάδα. Ο κόσμος της ένδυσης γίνεται πιο δυναμικός, με νέες εισόδους διεθνών ονομάτων αλλά και την ενίσχυση ελληνικών brands με ισχυρή ταυτότητα.

Τα διαθέσιμα καταστήματα σε high street locations δεν επαρκούν για την κάλυψη της ζήτησης, ενώ το ίδιο ισχύει και στα επιτυχημένα εμπορικά κέντρα, τα οποία διατηρούν λίστα αναμονής με επώνυμες εταιρείες για την μίσθωση των χώρων τους.

Σημαντική ζήτηση καταστημάτων υπάρχει και σε όλες τις επαρχιακές πόλεις, που συνήθως δεν υπάρχει επαρκής αριθμός καταστημάτων, με καταστήματα μικρού μεγέθους, ήτοι κάτω από 150 τ.μ., επιφάνεια, που δεν καλύπτει τις ανάγκες των νεοεισερχόμενων κυρίως εταιρειών, που πωλούν προϊόντα με χαμηλές τιμές και χρειάζονται μεγάλες επιφάνειες πώλησης,  χώρους με εμβαδό >400 τ.μ. σε ένα επίπεδο και αυξημένες προδιαγραφές στατικής επάρκειας (>500 κιλά /τ.μ.), που συνήθως δεν υπάρχει.

Η μεγάλη ζήτηση δημιούργησε την ανάγκη για νέας γενιάς Malls και η αγορά εξελίσσεται ραγδαία. Το Vouliagmenis Mall, που θα δημιουργηθεί στο Ελληνικό από τη Lamda Development, θα προσφέρει περίπου 90.000 τ.μ. εκμισθώσιμης επιφάνειας, με 280 καταστήματα και υψηλής αισθητικής open‑air ζώνες πρασίνου.

Στην έκταση του πρώην αεροδρομίου, παράλληλα, αναπτύσσεται το πολυτελές Riviera Galleria, έκτασης 19.000 τ.μ., με ειδίκευση σε luxury fashion brands και high‑end εστίαση.

H Trade Estates ΑΕΕΑΠ  επενδύει σε εμπορικά πάρκα ανοικτού τύπου, τα  «Τοp Parks» σε Πάτρα, Ηράκλειο και Πειραιά.

Το Paralimnio στα Ιωάννινα επαναλειτουργεί εντός του 2025, ως πλήρως ανακαινισμένο εμπορικό πάρκο για να ενισχύσει την εμπορική κίνηση της πόλης.

Το  2025 η λιανική αγορά μόδας στην Ελλάδα δείχνει αξιοσημείωτη κινητικότητα, με την έλευση σημαντικών διεθνών brands, την ανάπτυξη νέων ελληνικών επιχειρήσεων και την εδραίωση της βιώσιμης και προσιτής πολυτέλειας ως βασικών αγοραστικών τάσεων.

Σημαντικές πολυεθνικές αλυσίδες εισέρχονται στην ελληνική αγορά, όπως οι παρακάτω:

  • Vakko: Εγκαινίασε το πρώτο πολυτελές flagship κατάστημα στο Κολωνάκι, τον Μάρτιο του 2025. H εταιρεία απευθύνεται σε πελατολόγιο, που εκτιμά το εκλεπτυσμένο στυλ και την ποιότητα.
  • Arket: Brand του ομίλου H&M, εγκαινίασε το πρώτο του κατάστημα στην Αθήνα τον Μάρτιο, η παρουσία του ενισχύει τη στροφή σε λειτουργική, ποιοτική μόδα με οικολογικό αποτύπωμα.
  • Chloé: H πρώτη monobrand boutique Chloé στην Ελλάδα άνοιξε από τον όμιλο Fais, εντός του εμπορικού κέντρου CityLink στην Αθήνα , ενισχύοντας το luxury fashion.
  • Jimmy Choo: Tο πρώτο φυσικό κατάστημα του Jimmy Choo, άνοιξε από τον όμιλο Fais εντός του εμπορικού κέντρου CityLink στην Αθήνα.
  • CCC Group: Βρίσκεται σε αναζήτηση καταστημάτων για την ανάπτυξη των διαφορετικών brands, που διαθέτει το group, στην Ελλάδα. Η είσοδος τους, κυρίως στο χώρο της υπόδησης με τα μεγάλης επιφάνειας καταστήματα από 500 – 2000 τ.μ., θα ενισχύσει τον κλάδο σε όλη την χώρα.
  • New Yorker: Νεανική ένδυση, υπόδηση & accessories, αναζητεί μεγάλα καταστήματα  για είσοδο της στην Ελλάδα, σε εμπορικά κέντρα και high street locations.

Και άλλες εταιρείες, που εισήλθαν στη χώρα, όπως η Sinsay, η Pepco, η LC Waikiki και η Kiabi, επιβεβαιώνουν τη δυναμική των value-for-money προτάσεων για καθημερινή ένδυση.

Παράλληλα με τις διεθνείς εισόδους το Ελληνικό brand Callista (Handmade Leather Bags | Luxury Bags ), εγκαινίασε το Μάιο το νέο flagship κατάστημα του σε έναν εξαιρετικό χώρο, επί της οδού Βουκουρεστίου 4 στην Αθήνα.

Όσον αφορά την αγορά της Θεσσαλονίκης, το άνοιγμα του Μετρό μετέτρεψε την Εγνατία σε έναν πιο ελκυστικό προορισμό και ενίσχυσε την εμπορικότητα του κέντρου.

Επώνυμες εταιρείες άνοιξαν νέα καταστήματα στο κέντρο, όπως οι:

BROOKS BROTHERS: Νέο κατάστημα στην πλατεία Αριστοτέλους, μισθώνοντας τμήμα του ισογείου του ξενοδοχείου Electra Palace.

MICHAEL KORS: Νέο κατάστημα στην οδό Αγίας Σοφίας.

MAYORAL: Ένα ακόμη κατάστημα, στο κέντρο πλέον της πόλης της Θεσσαλονίκης, επί της οδού Μητροπόλεως.

Η ισορροπία μεταξύ πρόσβασης, αισθητικής, βιωσιμότητας και «εμπειρίας» στο shopping διαμορφώνει τα νέα δεδομένα στο ελληνικό λιανεμπόριο μόδας.

Αρθογραφία: Αυγερίου Ευμορφία, Head of Retail & Leisure | Danos, an alliance member of BNP PARIBAS Real Estate